De nieuwe mentormethode voor jongeren tussen 11 en 16 jaar.

De nieuwe mentormethode voor jongeren tussen 11 en 16 jaar.
Voor ISK, PO groep 8, VO brugklas en speciaal onderwijs.

Wat is een trots wereldburger?

* Een trots wereldburger toont respect voor andermans ideeën en achtergrond.
* Een trots wereldburger toont empathie.
* Een trots wereldburger is niet bang om zijn eigen pijn te delen met anderen.
* Een trots wereldburger voelt zich verantwoordelijk voor zijn omgeving.
* Een trots wereldburger heeft lief.

dinsdag 11 september 2012

Gisteren was ik in de Oranjerie om een evenement te bezoeken dat was georganiseerd rond Meester Kanamori, een Japanse onderwijs-held die ik zeer bewonder. Er is een film over zijn werk gemaakt. Die is echt de moeite waard. Werken met jongeren vanuit verbondenheid. Hij doet het!! en hij deed het gisteravond ook, met 350 mensen in de zaal. Hij was totaal op zijn gemak en vertelde over zijn onderwijs visie vanuit het diepst van zijn ziel. Wow, hoe inspirerend! Ik ging bewogen en gevoed naar huis, vol inspiratie om mijn werk met het wereldburgerproject zo volledig mogelijk op de kaart te zetten. We moeten er gezamenlijk voor vechten om de wereld rondom en met kinderen te verzachten, zodat ook zij echt kunnen ontspannen en vanuit hun passie in het leven kunnen staan. Gewoon kunnen zijn wie ze zijn, zoals ze zijn. Wat een heerlijke ontdekkingstocht is dat toch. Ik ga ervoor!! Doen jullie mee?

Dit is de film: Children full of life.

http://www.youtube.com/watch?v=armP8TfS9Is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten